Yaşar Tükek 12.05.1950 Aşkale – Erzurum doğumlu olup, iki çocuk babasıdır.

1968 yılında Sultan Ahmet Tekstil Meslek Enstitüsü’nden okul birincisi olarak mezun oldu.

1968 yılında Bakanlar Kurulu kararı ile Üniversite mezunu kabul edildi.

Sultanahmet Meslek Lisesine öğretmen olarak atandı.1968-1975 yıları arasında Tekstil Meslek Lisesinde öğretmenlik ve müdür yardımcısı görevlerinde bulundu.

Tekstil İplik Teknolojisi ile ilgili ders kitabı yazdı.

1974 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi’nden Elektrik Mühendisi olarak mezun oldu. 

1975-1999 yılları arasında inşaat, beyaz eşya, tekstil sektörlerinde sahibi olduğu şirketlerde üretim, ihracat ve ticaret faaliyetinde bulundu. 

1999-2006 yılları arasında Renk Radyo ve TV Yayıncılık Hizmetleri A.Ş.’de Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yaptı.2000-2001 yıllarında CUSIAD İşadamları Derneğinde yönetim kurulu üyeliği yaptı.

1999 yılında başlayan Ahilik ve İlke Merkezli Yaşam Projesi kapsamında Kaliteli Aile, Kaliteli Toplum oluşturma amacıyla, 1200 aile üzerinde, 500 Üniversite öğrencisi ile saha çalışmaları yaptı. Konuyla ilgili altı kitap yazdı.

Dosteli Yardım Eğitim Kültür Derneğinin Onursal Başkanı, Ahilik Kültürünü Araştırma ve Eğitim Vakfı mütevelli heyet üyesi, Uluslararası koçluk federasyonu (ICF) ve Türkiye Koçluk Derneği üyesidir.

Halen Sivil Toplum Kuruluşları ile eğitim çalışmalarına devam etmektedir.

İlke Merkezli Yaşam

Dünyada şükreden insan kadar zengin insan görmedim.

Güneş doğunca karanlık kaybolur. Her gün bir birinin tekrarı olan düşünce ve duygu bataklığından kurtulun, Enerjinizi çevreniz ve işinizle ilgili, sevdiğiniz yapıcı hedefler ve çözümler üzerinde çalışmaya ve planlama yapmaya harcayın. Aktif olun. Bu konuda Mutlu Aile Başarılı Bireyler kitabım sizlere yardımcı olacaktır.

Başarılı, mutlu, sevgi dolu, itibarlı, saygın, onurlu, özgür yaşamamız için duygu düşüncelerimizi ve hayatın akışına yön veren planlama, kendimizi değiştirme yeteneklerimizi geliştirmeliyiz. Mutlu Aile Başarılı Bireyler kitabımda bu yetenekleri geliştirmek için saha çalışmaları yaptık.

Herkes birbirini gözetliyor. Nasıl konuşuyor. Duruşu, ses tonu, giyinmesi nasıl? Kimse kendisine bakmıyor. Duygu düşünceler ve hareket tavırlarla kendimize inanılmaz zararlar veriyoruz. Sevgiyle kendimize dönelim. Güzelliklerimizi görelim. Yüzümüzdeki güzellikleri bedenimizdeki güzellikleri görelim.

Duygu düşüncelerimiz gökyüzü gibidir. Bazen bulutlarla kaplı olur. Bazen yağmur bazen kar yağar. Bazen güneş açar. Bütün mesele yağmurda karda veya aşırı güneşte ne yapacağımızı bilmektir.

Sosyal ve iş hayatımız bir arabaya benzer. Bazen 1. Viteste gidersin araba yüksek devirde çalışır, bağırır. Bazen yokuş aşağı 5. 6. Viteste rahatlıkla inersin. Bazen benzin biter, araba çalışmaz. Araba çalıştığı zaman nereye gideceği bellidir. Süresi bellidir. Hedefe varacak sağlamlıktadır.

İnsanlar okumayı pek sevmezler. İki üç gün zorlanır. Üçüncü ve dördüncü günde beyin okumaya intibak sağlar anlamaya başlar. Zihin gelişir. Türkiye’nin IQ derecesi her sene geriliyor. Birbirimizi anlamada zorluk çekiyoruz. Güney korede bütün vadandaşlar günde yarım saat kitap okumak mecburiyetindedir.

İnsanların Otoriteye saygısı vardır. İş yerinin sahibi çalışanına bu kitabı oku ve bana ne hissettiğini kısaca bir A4 kağıdına yaz ver dediği zaman çalışan evinde hanımı ve çocukları ile kitabı okur. Ailesine değer verildiğini kabul eder ve iş yerine sadakati artar.

Toplum içindeki sorunlar paradan kaynaklanmıyor. Mantık yapısından, düşünce tarzından kaynaklanıyor. Birbirimize güven verip, ahlak, akıl ve sevgiyle bir arada olduğumuzda; dayanışma olur, hep birlikte ekonomik sorunları çözeriz. Hissettiğimiz sevgi bizi dinlendirir ve başarılı kılar.

İlmi dünyaya yaymaktan, daha methe değer bir sadaka yoktur. Hz. Muhammed

Kitaplarımızda kişisel,aile ve toplumun gelişimine katkı sağlıyacak aşağıdaki   konulara ulaşabilirsiniz :

  • Beden duruşu ,güzel konuşma ve iletişim.
  • Birlikte yaşamamızı etkileyen ön yargılar,duygular,alışkanlık ve bağımlılıklar.
  • İlkelerimiz ve değerlerimiz.
  • Yapıcı ve çözüm odaklı olmak.
  • Doğru yola götürecek amaç ve eylemlerin tesbiti.
  • Ailede vizyon yazımı.
  • Amaca ulaşmak için önemli işlerin yapılması.
  • Dinlemenin.anlamanın ve anlaşılmanın önemi.
  • Kişisel yenilenme ve gelişim.
  • Karşılıklı kazanma alışkanlığı.
  • Birlikte,dayanışma içinde çalışmak ve başarmak.
  • Ahi Karekterli BADEG gençliği.
  • Proje hakkındaki görüşler.
  • Ahilik,bin yıllık sivil toplum kuruluşu.
  • Sosyal bütünleşme ve uygar yönetici modeli.
  • Değişim ve gelişimle ilgili değerlendirme.
  • Misyon (amaç) ve vizyon (hedef) tespiti.
  • Karşılıklı kazan, kazandır ilkesini uygulamak.
  • Önce anlamaya, sonra anlaşılmaya çalışmak.
  • Takım halinde yardımlaşarak çalışmak.
  • Zihnimizi, bedenimizi, ruhumuzu yenilemek.